torstai 18. tammikuuta 2018

Uskossa tarpeet täytetään




Huolenpito-aihe jatkuu Ristin sana-kirjassa. Tänään Ensio Lehtosen päivän sana meni näin:



" - Herra Jeesus, anna minun vaimolleni päällystakki!
Näin saarnamies rukoili Herran kasvojen edesssä. Puute oli tullut hänen kotiinsa, jossa ennen oli ollut kaikkea yllin kyllin. Mutta nyt kun entinen virkamies oli jättänyt toimensa ja alkanut julistaa evankeliumia, eivät tilapäiset avustukset näyttäneet riittävän elämiseen, eikä ainakaan vaatteisiin. Vaimo olisi talven tullen kipeästi tarvinnut päällystakin. Mutta kun ei ollut varoja, puhui saarnamies asiasta Jeesukselle:



- Oi, älä anna minun joutua uskossani häpeään. Ymmärrän, että Sinä minua nyt koettelet. Mutta minä uskon kuitenkin Sinuun! Totisesti olet antava vaimolleni takin, jonka hän tarvitsee. Amen.










Kului muutama päivä. Ovikello kilahti. Muuan uskonsisar tuli sisälle suuri käärö kainalossaan ja sanoi: - Herra puhui sydämelleni, että minun oli ostettava sisarelle takkikangas. Tässä se on. Älkää minua kiittäkö. Se on Herran lahja.
Kyllä siinä kodissa oli sinä päiväna kiitoksen syytä. Mutta se suureni yhä, kun postinkantaja toi kirjatun kirjeen, joka sisälsi huomattavan rahamäärän
- myös takkia varten.



Kun Jumala alkoi siunata,kävi se kaiken ymmärryksen yli, sillä jonkin ajan kuluttua kilahti saarnaajan ovikello taas. Eräs aran näköinen uskonystävä siellä seisoi kääröineen ja sanoi:
- Jo kauan sitten Herra puhui sydämelleni, että minun olisi ollut ostettava sisarelle päällystakki. Olin kuitenkin tottelematon ja olin menettämäisilläni sisäisen rauhan. Siksi en enää voinut pidättää itseäni , vaan ostin tämän valmiin takin. Jos se ei sovi, niin sen voi käydä vaihtamassa.




Saarnamies oli vaimonsa kanssa aivan sanaton.Lopuksi hän lankesi polvilleen ja kyynelten virtoinaan vyöryessä hän kiittäen rukoili:
-Hyvä Jumala, jo riittää!
Sellainen on Herra Jeesus. Hän jakaa uskon ihmiselle armoaan ja lahjojaan kirkkautensa runsauden mukaan.
Hän on sama tänäänkin. Ei Häneen uskovilta mitään puutu!"



- - -



- Minun Jumalani on rikkautensa mukaisesti täyttävä kaikki teidän tarpeenne kirkkaudessa, Kristuksessa Jeesuksessa. Fil. 4:20

2 kommenttia: