keskiviikko 4. lokakuuta 2017

Rauhaa ja iloa




Tänään luin ensin rukouskirjan päivän rukouksen. Siinä oli Raamatunpaikkana Ps.119:165-176




Yleensähän luen koko luvun, mutta kun tiesin että tuo psalmi on monta sivua pitkä, ja olin sen tässä joku aika sitten lukenut, niin nyt tyydyin lukemaan vain kirjassa mainitut jakeet :)





" Suuri rauha on niillä, jotka rakastavat sinun lakiasi, eikä heille kompastusta tule. Minä odotan sinulta pelastusta, Herra, ja täytän sinun käskysi. Minun sieluni noudattaa sinun todistuksiasi, ja suuresti minä niitä rakastan. Minä noudatan sinun asetuksiasi ja sinun todistuksiasi, sillä kaikki minun tieni ovat sinun edessäsi. Herra suo minun valitukseni tulla sinun kasvojesi eteen, anna minulle ymmärrys sinun sanasi jälkeen.
Tulkoon minun anomiseni sinun kasvojesi eteen, pelasta minut lupauksesi mukaan. Vuodattakoon minun huuleni ylistystä, sillä sinä opetat minulle sinun käskysi.
Minun kieleni veisatkoon sinun lupauksistasi, sillä kaikki sinun käskysi ovat vanhurskaat. Sinun kätesi olkoon minun apuni, sillä minä olen valinnut sinun asetuksesi. Minä ikävöitsen sinulta pelastusta, Herra, ja sinun lakisi on minun iloni. Saakoon minun sieluni elää ja ylistää sinua, ja sinun oikeutesi minua auttakoon. Minä olen eksyksissä kuin kadonnut lammas, etsi palvelijaasi sillä minä en unhota sinun käskyjäsi."


















Jumala puhuu-kirjassa ei aina ole päivälle Raamatun kohtaa, mutta tänään oli: Jes.53:2



" Ei ollut Hänellä vartta eikä kauneutta; me näimme Hänet mutta ei ollut Hänellä muotoa, johon me olisimme mielistyneet."









Ja teksti:




"Lapseni, tässä jakeessa Jesaja puhui siitä ihmeellisestä valosta, jonka ihmiset saivat Hengen johdossa.
Jotka eivät tunne Herraa, ne eivät näe Kristuksessa mitään viehättävää. "Ei kauneutta johon he olisivat mielistyneet."
Jotka Hänet tuntevat, ne eivät muuta haluakkaan kuin Kristusta.
Oi, lapseni, lähesty Minua. Näe Minut sellaisena kuin olen, jotta Minussa löytäisit ilon, jota kaipaat. Halajamisesi täyttyy Mestarissasi, Herrassasi, ystävässäsi."







Jumalan antamaa rauhaa ja iloa me kaipaamme, maailman melskeiden keskellä ja omien kipuilujemme keskellä, sekä henkisten että fyysisten. Hän on luvannut antaa meille oman rauhansa. "...minun rauhani - sen minä annan teille, en minä anna teille niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö".Joh.14:27





2 kommenttia:

  1. Tuossa psalmikohdassa sen kirjoittajalla on varmasti ollut jotain huolta, koska hän siinä valituksenkin mainitsee ja odottaa apua Herralta. Ja kumminkin on hänellä ylistys mielessä. Se ei vaikeuksien keskellä olekaan helppoa... "...kiitoksen kanssa Jumalalle tiettäväksi...". Sitä saakin varmaan koko elämän ajan opetella... Siunausta Sesse, tähänkin iltaan ja ylipäätään loppuviikkoonne!

    VastaaPoista